چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

ده فرودگاه بد جهان

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۵ ب.ظ

بر اساس نظرسنجی سالانه بررسی خدمات فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۵ ، فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان در فهرست ۱۰ فرودگاه بیکیفیت دنیا در رده دوم قرار دارد.

 بخش فارسی پایگاه اینترنتی پرس تی وی نوشت: روزنامه تواصل عربستان به نقل از سایت «راهنمای فرودگاه‌ها» فهرست بدترین فرودگاههای سال 2015 را منتشر کرد و پیش از فرودگاه جده ، فرودگاه بین‌المللی بندر هرموت در نیجریه در رتبه نخست این لیست قرار دارد.

در این نظرسنجی بیش از 26 هزار مسافر با در نظر گرفتن چهار اصل آسایش مسافران، خدمات مطلوب، نظافت و رسیدگی به مشتریان به فرودگاه‌های سراسر جهان امتیاز دادند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به همکاری نکردن کارکنان فرودگاه ، وجود فساد ، کمبود صندلی برای نشستن و نبود تهویه هوای مناسب در این فرودگاهها اعتراض داشتند.

در این نظرسنجی، شرکت‌کنندگان نسبت به وجود سر و صدای زیاد به خصوص در فصل حج و استعمال دخانیات در اماکن عمومی فرودگاه جده عربستان اعتراض کردند.

سایت راهنمای فرودگاهها رتبه فرودگاههای بین المللی را منتشر کرد: فرودگاه بین المللی تریب هوان در نپال در رتبه سوم لیست بدترین‌ها قرار گرفته است.

رتبه چهارم این لیست به فرودگاه تاشکند در ازبکستان، رتبه پنجم به فرودگاه سیمون بولیوار در ونزوئلا و رتبه ششم به فرودگاه توسان لورتو در هائیتی تعلق یافت.

این درحالی است که فرودگاه شهر کابل افغانستان در رتبه هفتم قرار دارد و فرودگاه بین المللی تان سون نات در ویتنام هشتم است.

دو رتبه انتهایی این لیست به فرودگاه شهر اسلام آباد پاکستان و فرودگاه «بوفیه تیل» در پاریس فرانسه به دلیل نداشتن استانداردهای بهداشتی تعلق یافت.

در سال 2014 فرودگاه اسلام آباد در رتبه نخست بدترین‌ها قرار داشت اما پس از ارتقاء خدمات این فرودگاه از جمله بهبود سرویس‌های بهداشتی، اضافه شدن یک سالن و افزایش تعداد پنجره‌ها این فرودگاه به رتبه نهم در سال 2015 رسید.


  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی