چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

راه جمع کردن مرید

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ

در حدیث آمده: «ریاکار چرا ریا می کنی؟ تو بیا خالص شو، ما مرید بیشتری برایت پیدا می کنیم. محبت تو را بیشتر به دل مردم می اندازیم.»

این تجربه عمر ماست.

ما دیده ایم افرادی که خالص بودند، مریدانشان از همه بیشتر بوده، مثل «آشیخ محمد حسین زاهد رحمت الله علیه» که تعداد مریدهایش از همه ملاهای تهران بیشتر بود. چرا؟ چون هوا را بو نکرده بود، خالص بود....
پس هر وقت شیطان سراغتان آمد و گفت :«ریا کن!» به او بگویید:«برو، من می خواهم خالص شوم.» تو می گویی :«ریا کنم تا مرید پیدا کنم. من خالص می شوم و بیشتر مرید پیدا می کنم!» خب حدیث خوبی بود، هر وقت خواستید ریا کنید به یاد این حدیث بیافتید. بگویید : «اگر هدف ریا این است که من مرید پیدا کنم، من خالص می شوم تا مریدهایم بیشتر شوند» زیرا مردم به کسی که خلوص نیت داشته باشد بیشتر علاقه مند می شوند.

آیت الل  مجتهدی تهرانی
  • ع ش

نظرات (۱)

  • طاها میرویسی
  • :(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی