چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

نامه امام علی علیه السلام در سازمان ملل

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۱ ق.ظ

نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر آیا در سازمان ملل موجود است کجای سازمان؟ به چه زبانی؟

متن نامه امام علی (ع) به مالک اشتر همواره در طول تاریخ مورد ارزیابی نخبگان ادیان مختلف قرار داشته و به عنوان رمز عدالت و مصداق یک حاکم سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی بی سابقه در طول عمر بشر شناخته شده است . در سال ۱۳۸۲ مطالعه زندگی امام علی علیه السلام کارشناسان سازمان ملل متحد راشگفت زده نمود به همین دلیل سازمان ملل متحد نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر را به عنوان مهمترین « سند دادگستری بی نظیر در طول جهان بشریت » ثبت کرد .
و کوفی عنان (سیاستمدار غنایی ودبیر کل سابق ملل متحد) نیز در این زمینه می گوید : این سخن علی ابن ابیطالب (ع) که ای مالک ، مردم با برادر دینی تواند و یا در آفرینش با تو برابراند باید عنوان خط مشی همه سازمانهای جهان قرار گرفته و همه بشریت باید آن را سرلوحه رفتار خویش قرار دهند .
اعضای کمیته حقوقی سازمان ملل متحد تصویب کردند که این نامه به عنوان یکی از منابع حقوق بین الملل شناخته شود .همچنین سازمان ملل متحد از ملتهای جهان خواست تا این نامه را به عنوان الگوی خط مشی حکومتهای خویش مد نظر قرار دهند .
در کنفرانس توسعه بشری سازمان متحد در سال ۲۰۰۲ شش سخن از علی (ع) درباره اهمیت دانش و برقراری حکو مت اید ه آل به عنوان شعارهای این کنفرانس برگزیده شد.
  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی