چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

توشه آخرت

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶ ب.ظ

💠  توشه آخرت

🔹مرحوم آیت الله کوهستانی در این اواخر عمر بسیار نگران آخرتش بود، با همه زهد و ورع، خود را دست خالی می دید، از این رو هرگاه برخی از شاگردان او از قبیل شهید هاشمی نژاد و دیگر فضلا که از مشهد به حضورشان می رسیدند، می فرمود:

🔹« سلام مرا به امام رضا علیه السلام برسانید و بگویید شیخ محمد دارد می آید، ولی دست خالی است. »

🔸فرزندشان می گوید: روزی یکی از علمای منطقه در محضرش حضور داشت وقتی نگرانی ایشان را از سفر آخرت مشاهده نمود به ایشان عرض کرد:

🔹 شما کارها و وظایفتان را به خوبی انجام دادید و نباید مشکلی داشته باشید. آقا با چهره ای برافروخته در جوابش فرمودند:

🔸« چه می گویی؟
 امامی مثل علی علیه السلام وقتی که می خواهد از دنیا برود می گوید، نمی دانم خدا با من چه طور می خواهد معامله کند؟

📚 کتاب بر قله پارسایی

  • ع ش

دو حکایت دیگر

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ب.ظ

حکایت

مردی را که دعوی پیغمبری می‌کرد نزد معتصم آوردند متعصم گفت شهادت می‌دهم تو پیغمبر احمق استی گفت آری از آنکه بر قوم شما مبعوث شده‌ام و هر پیامبری از نوع قوم خود باشد

حکایت

مردی حجاج را گفت دوش تو را به خواب چنان دیدم که اندر بهشتی گفت اگر خوابت راست باشد در آن جهان بیداد بیش از این جهان باشد

  • ع ش

حکایتی از عبید زاکانی

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ب.ظ

کسی مردی را دید که بر خری کُندرو نشسته. گفتش: کجا می‌روی؟ گفت: به نماز جمعه. گفت: ای نادان اینک سه شنبه باشد. گفت: اگر این خر شنبه‌ام به مسجد رساند نیکبخت باشم!

  • ع ش

مسافر زمان

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۳۰ ب.ظ

آیا این فرد مسافر زمان بوده است؟! + عکس


بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این مسافر زمان در سال ۱۹۴۰ است و اثبات شده است.


افکارنیوز: مارس سال ۲۰۰۴ میلادی، موزه ملی بالورن مانادا، نمایشگاهی مجازی از عکس های قدیمی برگزار کرد که در چند روز اول، بخش آمار سایت از بازدید هزاران نفر در همان چند روز خبر داد.
اما آنچه حتی بیشتر از خود نمایشگاه خبر ساز شد و مردم بیشتری را برای تماشای عکس ها به نمایشگاه مجازی کشاند قدیمی بودن عکس ها نبود. بلکه عکسی خاص بود که با شرح «افتتاح دوباره پل فورک جنوبی در نوامبر ۱۹۴۰ پس از تخریب سیل» به نمایش گذاشته شده بود.


آنچه باعثتوجه همگان به این عکس و جنجالی شدن ان شد، حضور مردی بود با ظاهری کاملا مدرن و دوربینی ظاهرا دیجیتالی. مردی که همه متفق القول می گفتند مسافری در زمان است و از قرن ۲۱ به آن سال سفر کرده و در تلاش بوده تا با دوربین امروزی اش از مراسم آن روز و مردم آن روزگار عکس های با کیفیتی گرفته و با خود به این روزگار بیاورد.


پل فورک جنوبی در شهر کوچک کلمبیا در بخش انگلیسی زبان کشور کانادا و رودی به همین نام قرار دارد. بر اساس آنچه در تاریخ آمده، بر اثر سیلی عظیم در سال ۱۹۳۹ این پل به طور کامل ویران شد، و بعد از گذشت یک سال پل به طور کامل بازسازی شد و در جشنی بزرگ با حضور همه ساکنین شهر و در میان شادی انها افتتاح شد.


در موزه مجازی Bralorne پایونیر، از بریتیش کلمبیا، کانادا. تصویر دیده می شود به طور عجیب فردی به ظاهری عجیب در آن تصویر قرار دارد.


مرد با آنچه که به نظر می رسد عینک آفتابی بسیار مدرن بر چشم دارد، با پوشیدن تی شرت مارک دار، در حالی که در دست یک دوربین بر دست دارد در تصویر دیده می شود.


بسیاری به این نتیجه رسیده اند که این مسافر زمان در سال ۱۹۴۰ است و اثبات شده است.
همانطور که اشاره شد، تصویر درج شده در واقع از طریق وب سایت رسمی موزه کانادا و در بخشی از آن بنام " زندگی های از گذشتان " توسط Bralorne - پیشگامان، در دسترس عموم قرار گرفت و از فوریه سال ۲۰۰۴. آن را آنلاین قرار داده بودند و در ماه مارس و یا قبل از آن نیز آن را به عنوان معمایی بسیار پر اهمیت در وب سایت منتشر نمود.


  • ع ش

طرز صدا زدن(طنز)

دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۴۳ ب.ظ

طرز صدا کردن زمانی که غذا آماده است :
😊تخم مرغ :
عزیزم فدات شم بیا غذا حاضره ...

😊کوکو :
عزیزم غذا آماده است ...

😊خورشت :
بیا دیگه غذا یخ کرد ...

😔 مرغ :
ما الان میخوریم جمع میکنیم ها ... اومدی اومدی !!!

😳 کباب :
اصن صدا نمیکنن !!!
بعد میگن هرچی صدا کردیم نیومدی !!!😐😳😐😳😂


  • ع ش

خاطره ای از استاد دانشگاه تهران

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ق.ظ

 سال‌ها پیش از انقلاب و در دورانی که دکتر جهانشاه صالح رئیس دانشگاه تهران بود شخصی به نام نجات در دانشکده الهیات تدریس می‌کرد. نجات به گفته دکتر شهیدی استاد بسیار دانشمند و فرهیخته‌ای بود اما چون مدرک دانشگاهی نداشت از مزایای رتبه استادی به‌هیچ‌وجه برخوردار نبود و اولیای دانشکده هم در برابر اعتراضات او که از تضییع حقوقش شکایت‌ها داشت همواره نداشتن مدرک دانشگاهی او را مستمسک قرار می دادند؛ اما در سپردن وظیفه تدریس به او عمدتاً تدریس موادی را به گردن او می‌گذاشتند که دیگر استادان مدرک دار عاجز از تدریس آن بودند. مرحوم نجات هم می‌گفت اگر من ازنظر قوانین دانشگاه فاقد صلاحیت اداری هستم پس چرا تدریس دشوارترین درس‌ها به من محول می‌شود. باری، مرحوم نجات در آرزوی استادی و حقوقی که لایقش بود ماند تا جان به قابض ارواح سپرد. بعد از درگذشت نجات رئیس دانشگاه تهران، دکتر جهانشاه صالح، در اعلامیه‌ای پرطمطراق و با عبارات بسیار ستایش‌انگیز از فضل و دانش و بی‌مانندی مرحوم نجات، خبر درگذشت او را به همگان داد و با بازماندگان ابراز همدردی و اعلام کرد در فلان روز در مسجد دانشگاه تهران، به سوگ استاد خواهد نشست و از همکاران دانشگاهی انتظار دارد پاس خاطر چنان دانشمندی را گرامی بدارند. استاد دکتر باستانی پاریزی که از قضیه مرحوم نجات به خوبی خبر داشتند پس از درگذشت او وقتی چنان اعلامیه پرشکوهی را در سوگ استاد دیدند شعری سرودند و برای دکتر جهانشاه صالح فرستادند:

در آگهی ختم نجات ای صالح / الحق که دهان دوستدارش بستی 
یعنی لقب شریف استادی را / رندانه به ناف اعتبارش بستی 
آبی که به تشنگی ندادی به حسین / چون گشت شهید بر مزارش بستی

  • ع ش

ما بی سلیقه ایم...

پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۱ ب.ظ

ما بی سلیقه ایم تو حاجات ما بخواه /ورنه گدا مطالبه آب و نان کند...شب قدرتان کرامی

  • ع ش

گویند علی(ع)...

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ب.ظ

گویند علی میزده صد وصله به کفشش‌ ،
ای کاش دل پاره من کفش علی بود ...

👤محسن کاویانی
 

  • ع ش

ای نخل های کوفه...

دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۳ ب.ظ

ای نخل‌های کوفه! امام شما چه شد؟
آن اشک وشور وگریه وحال ِدعا چه شد؟

ای کوفه آن امیر غریبی که سال‌ها
دیده است از رعیتش آزارها چه شد؟

▪️سال‌روز ضربت خوردن حضرت علی(ع) تسلیت باد▪️

  • ع ش

توهین ممنوع

سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶ ب.ظ

                                           توهین ممنوع !


* به اتفاق دکتر و محمدرضا-فرزندارشدش- سه نفری نزدیک قبرستان قدم می زدیم. می دانستم که قبر مارکس هم همان جاست. از قضا دو تا سگ از کنار ما می گذشتند. شوخی شوخی گفتم این دو تا سگ هم دارند می روند سر قبر مارکس ، فاتحه بخوانند . دکتر بلافاصله رو کرد به من و گفت : اگر ما با فکر مارکس مخالف هستیم نباید به او توهین کنیم. ادب در کلام لازم است چه فرد کافر باشد ، چه مسلمان.

ازکتاب دانشجویی : سیدمحمدحسینی بهشتی-امیرصادقی-ص39

  • ع ش