چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

مرقد جناب ابراهیم در جمهوری آذربایجان

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۳۷ ب.ظ

افتتاح مقبره فرزند امام محمدباقر علیه‌السلام در جمهوری آذربایجان

  مجتمع مقبره امامزاده ابراهیم فرزند امام محمدباقر علیه‌السلام طی مراسمی با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در شهر گنجه افتتاح شد. ..... 

  



 

مجتمع مقبره امامزاده ابراهیم فرزند امام محمدباقر علیه‌السلام طی مراسمی با حضور الهام علیاف رئیسجمهور آذربایجان در شهر گنجه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، امور بازسازی در این مکان دینی در سال 2010 میلادی به دستور الهام علیاف رئیسجمهوری آذربایجان آغاز شده بود.

این مکان دینی تاریخی متعلق به قرن چهاردهم میلادی، ارزشمندترین یادگار معماری متعلق به قرن وسطی در جمهوری آذربایجان بوده و با توجه به اینکه آرامگاه ابراهیم فرزند امام محمدباقر علیه‌السلام در این مجتمع واقع است، در طول قرنها مهمترین زیارتگاه مردم مناطق مختلف جمهوری آذربایجان و نیز کشورهای خارجی به شمار میرود. مساحت کل مجتمع مقبره این امامزاده 10 هکتار است و در جریان بازسازی این مکان دینی، ساختمان سهطبقه جدیدی به مساحت بیشاز 2 هزار متر مربع احداث شده است.

در این محل همه شرایط برای عبادت از جمله دو سالن بزرگ جدا برای ادای نماز مردان و بانوان حسینیه و زینبیه، کتابخانه دینی، سالن کنفرانس، موزه و نیز هتل برای میهمانان فراهم شده است.

الهام علیاف رئیسجمهوری آذربایجان پساز این مراسم، آرامگاه ابراهیم فرزند امام باقر علیه‌السلام را زیارت کرد.

گفتنی است، شهر گنجه در فاصله 365 کیلومتری غرب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد و مقبره حکیم نظامی گنجوی و مسجد تاریخی شاه عباس نیز، در این شهر قدیمی واقع شده است.


  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی