چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

۴۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تبریک ایام

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ب.ظ

بهار امامت ربیع الانام در آخرین روز پاییز مبارک باد.

دل مرده ام قبول ولی ای مسیح من

یک جمعه هم زیارت اهل قبور کن

  • ع ش

سامرا در روز شهادت امام یازدهم علیه السلام

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۲ ب.ظ

به گفته مسئولان سامرای مقدس در سه روز گذشته، حدود سه میلیون زائر از دور و نزدیک، از داخل و خارج عراق و در میانشان هزاران ایرانی، راهی سامرا شدند؛ از جاده های سرد شمال بغداد عبور کردند و برخی هاشان پیاده آمدند تا سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) را به پیشگاه امام زمان عج، تسلیت بگویند.

به گزارش ایرنا، تا چند هفته پیش مسئولان امنیتی عراق عاشقان اهل بیت (ع) را از رفتن به سامرا بازمی داشتند؛ چرا که گروه تروریستی تکفیری داعش همچنان در همین حوالی است؛ بطوری که روز شنبه با یک موشک گراد زائران این مکان مقدس را هدف گرفت تا در دل های عاشقان هراس اندازد.
درگیری ها میان نیروهای عراقی و داعش به رغم پیروزی های بزرگ به دست آمده، در ماه های اخیر همچنان در این منطقه ادامه داشته است و نیروهای داعش بارها تلاش کرده اند تا این شهر را مورد تعرض قرار دهند.

مشتاقان و پیروان اهل بیت(ع)، اما از اربعین امسال به اراده خود این راه را گشوده اند و رانندگان این مسیر از بغداد به سامرا ،حالا دو هفته ای است که هر روز مسافران خود را یافته اند و در دو روز گذشته نیز به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تعداد زائران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کوچه ها و خیابان های غربت زده سامرا نیز این روزها پر رونق و میزبان زائران است و از تنهایی درآمده است؛ بطوری که در گوشه گوشه شهر مردم در رفت و آمدند و در داخل حرم نیز حال و هوایی است که شاید در تمام یک سال و نیم گذشته مانند این روزها را نداشت.

صاحبان تفکر افراط گرایی و خشونت و آنانی که غیر خود را کافر می پندارند، تلاش زیادی کردند تا دوباره این مکان مقدس رونق زیارت به خود نبیند، اما با ایستادگی مدافعان حرم که که در میان آنان عراقی ها و ایرانی ها و از سایر کشورها هم کم و بیش حضور داشتند، نقشه آنان ناکام ماند.

ماه ها بود که تنها مدافعان حرم را می دیدی که به گرد ضریح مطهر امامین هادی و عسکری حلقه می زدند و به دعا و مناجات با خدای خود مشغول می شدند؛ همان ها که هر بار از میدان نبرد فاصله می گرفتند، همچون کبوتران حرم سر از پا نشناخته به بارگاهش می شتافتند و خیلی هاشان حالا در میان ما نیستند؛ جوانان دلاور عراقی همراه عاشقانی از سایر کشورها که شانه به شانه هم از حرم دفاع کردند و از جمله آنها سردار شهید «حمید تقوی» است که نقش تصویرش را در طول جاده بغداد به سامرا می توان دید؛ همو که به زائران خوش آمد می گوید.

آنها برای بازکردن جاده حرم از بغداد تا سامرا ، خون خود را اهدا کردند و در تمام مدتی که داعش در کمین بود، امنیت آن را حفظ کردند. یکی از شهرهای میان راه سامرا ، «بلد» است که حالا زائران برای زیارت مرقد «سید محمد» فرزند امام هادی(ع)، به این شهر هم سری می زنند.

این شهر هم حماسه های خود را دارد و 16 ماه تمام در مقابل حملات داعش مقاومت کرد و مردمانش همراه داوطلبان عراقی و مستشاران ایرانی از آن حفاظت کردند.

به گزارش ایرنا، روز شنبه حرم امامین عسکریین در سامرا مملو از زائر بود. در گوشه و کنار حرم و در مقابل ضریح ایستاده، دست به سینه زیارت نامه خوانده و شفاعت خواستند و برخی نیز شب را همانجا بیتوته کردند.

مسئولان عتبه عسکریه اعلام کرده اند که تاغروب شنبه حدود سه میلیون نفر وارد سامرای مقدسه شده اند.

«رحمان الفیاض» مسئول تبلیغات و امور رسانه عتبه عسکریه، درگفت و گو با ایرنا تصریح کرد تا عصر شنبه از سراسر عراق و ایران و نیز سایر کشورها از جمله خلیج فارس و کشورهای آمریکایی و اروپایی و آفریقایی حدود سه میلیون نفر وارد سامرا شده و زیارت مخصوص را ادا کردند و انتظار می رود این رقم تا پایان مراسم در روز یکشنبه و در اوج مراسم، به پنج میلیون نفر هم برسد.
وی گفت، ورود زائران به سامرا در ساعات پایانی روز شنبه همچنان ادامه داشت.

الفیاض همچنین از وجود یک طرح امنیتی گسترده برای پوشش زائران سامرا در این ایام خبر داد و گفت، یک اتاق عملیات مرکزی با حضور فرماندهان عملیات سامرا، پلیس فدرال و الحشد الشعبی تشکیل شد که وظیفه آن پوشش امنیتی شهر سامرا و اطراف آن و نیز طول جاده حدودا 110 کیلومتری بغداد به سامراست.

وی تاکید کرد، به رغم تلاش گروه تروریستی تکفیری داعش برای برهم زدن این مراسم و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان زائران، زیارت ویژه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) با نظم و موفقیت کامل همچنان ادامه دارد و شلیک یک فروند موشک به اطراف سامرا نیز هیچ تاثیری در جریان این زیارت نداشته است.

براساس گزارش منابع امنیتی، گروه تروریستی داعش غروب شنبه با یک فروند موشک حرم عسکریین و زائران حاضر در آن را هدف گرفت که در فاصله بسیار دوری از حرم فرود آمد و به گفته الفیاض هیچ زائری در این حمله آسیب ندید.

الفیاض همچنین درباره تامین محل اسکان ، غذا و حمل و نقل زائران نیز گفت: با هماهنگی های بعمل آمده با سایر عبتات شامل حسینیه، عباسیه، علویه و کاظمیه و نیز وزارت نقل و ترابری عراق، تعداد قابل توجهی خودرو برای انتقال زائران از بغداد به سامرا و بالعکس در نظر گرفته شده است و عتبه عسکریه نیز در سه روز گذشته، در سه وعده روزانه 100 هزار پرس غذا میان زائران توزیع کرده است.
وی اضافه کرد، همچنین برای محل اسکان زائرانی که شب را در سامرا می مانند، فضای کافی آماده و از امکانات موجود در شهر استفاده شده است.

همچنین دستجات عزاداری از عراق و ایران و سایر کشورها شنبه شب با نظم خاصی وارد حرم شده و به عزاداری پرداختند.

  • ع ش

خانه ای که مدرسه شد

چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ
پدر شهیدی که منزلش را فروخته و در خانه سالمندان زندگی می کند وبا پول منزل ، بیاد فرزند شهیدش مدرسه ساخته
 
  • ع ش

«نصر الله» نیجریه که خواب را بر بوکو حرام و رژیم آبوجا حرام کرده کیست؟

آیت الله زکزاکی،نیجریه

  • ع ش

خاطره ای از استاد ع.صاد

يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ق.ظ

شب آخر، قبل از سفر به مشهد، مهمان برادر محترمشان بودند. ایشان(برادر استاد) می گفت: بالای پشت بام رفتیم و گفتگوهایی شد و از جمله فرمود: این دعا که خدایا تا مارا نیامرزیده ای از دنیا مبر، دعای خوبی نیست!! پرسیدم چرا؟ فرمود چون بویی از دل بستگی به دنیا و فریب شیطان دارد. و ادامه داد: باید چنین گفت:«خدایا مارا بیامرز و بعد از دنیا ببر» سپس دراز کشید و چشم هایش را بست و گفت: « خدایا من آماده ام! بیامرز و ببر! بعد از مدتی نیم خیز شد و گفت: مرگ شیرین است بچه ها!

و راستی که مرگ نزد او چنین بود. بارها می گفت: من سالهاست که منتظرم! تشبیه زیبایی می کرد که : در جاده ی کمربندی دیده ای که بعضی با ساک به دنبال اتوبوس می دوند و می گویند:«روی بوفه هم سوار می شوم!» من اینطور با ساک دنبال مرگم!

همان طور که در نهج البلاغه درباره ی خطبه ی متقین آمده است: « اگر نبود مدت و اجلی که خداوند بر آنها(متقین) نوشته است، روح های آنان از اشتیاق ملاقات خدا در بدن هایشان یک لحظه آرام نمی گرفت!!»

( برگرفته از کتاب آیه های سبز )
  • ع ش


  • ع ش

هشتم شه دین...

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

هشتم  شه  دین،ضامن آهو،علی است

دادار   زمین  و  آسمان  را ولی است

در ارض خراسان  حرمش  خانه عشق

انوار   محبتش   به  دلها   جلی  است.

بیژن شهرامی


  • ع ش

جاج آقا رحیم ارباب

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ب.ظ


  • ع ش

روز تشییع تنش تیر و کمان برداشتند

پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ

 بارها از سفره‌اش با اینکه نان برداشتند

روز تشییع تنش، تیر و کمان برداشتند


  • ع ش

مثل ماه

چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ب.ظ

درحسن وجمال وروشنی چون ماه است

بر    جمله  جوانان   بهشتی   شاه است

دوم      نفر      از    ائمه     اهل البیت

فرزند  نبی    ،    کریم    آل  الله  است.

بیژن شهرامی


  • ع ش