چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

تعداد شیعیان جهان از نگاه مرکز آمار انگلستان

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۵۸ ب.ظ

گزارش مؤسسه انگلیسی از تعداد شیعیان

مرکز تحقیقات و پژوهش‌های آمارگیری استراتژیک انگلیس ویژه ادیان و مذاهب و اعتقادت دینی موسوم به «لیوفرم» در «ویستمنستر» لندن که نزدیک ۲۲۲ دفتر در کشورهای جهان دارد، در سال ۲۰۱۳ آمارهایی را در این زمینه ارائه داده که حاکی از افزایش بیش از پیش تعداد شیعیان جهان است.

بر اساس آمار این موسسه، تعداد شیعیان جهان به ۴۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده و این یعنی اینکه شیعیان در حدود یک چهارم جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفری مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهند.

موسسه لیوفرم که آمار پیروان ادیان و مذاهب را هر ۱۰ سال یک بار منتشر می‌کند، آمارهایی از تعداد شیعیان در کشورهای مختلف از جمله ایران را ارائه داده است اما آماری که از برخی کشورهای منتشر کرده، جالب توجه بود.

لیوفرم، تعداد مسلمانان شیعه در ایران را بیش از ۸۰ میلیون نفر، در هند نزدیک به ۷۴ میلیون نفر، تعداد شیعیان پاکستان را بیش از ۴۶ میلیون نفر، ترکیه ۳۳ میلیون نفر، عراق ۲۶ میلیون نفر، یمن ۱۲ میلیون نفر، افغانستان ۱۰ میلیون نفر، جمهوری آذربایجان ۱۰ میلیون نفر، عربستان سعودی ۵ میلیون نفر، مصر ۳ میلیون نفر، شمال آفریقا ۲ میلیون نفر و در غرب آفریقا بیش از ۲ میلیون نفر اعلام کرده بود.

  • ع ش

نظرات (۱)

چه اخبار قشنگی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی