چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

نمی کشم!

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ق.ظ

مرحوم آیةاللّه سید محمد حجّت کوه کمری عشق فراوانی به مطالعه کتب داشت و در این زمینه احساس خستگی به او راه نمی یافت و عادت ایشان چنین بوده که هر سه چهار سال یک بار تمام کتب درسی حوزه را از مقدّمات گرفته تا کفایه بدقّت مطالعه می کردند(مجلّه نورعلم شماره 10)
مرحوم استاد شهید مطّهری داستانی در رابطه با هجرت از عادت و قدرت تصمیم گیری آن مرحوم نقل کرده اند: مرحوم آیت اللّه حجّت اعلی اللّه مقامه یک سیگاری ای بود که من واقعاً هنوز نظیر او را ندیده ام گاهی سیگار از سیگار قطع نمی شد وقتی مریض شدند برای معالجه به تهران آمدند و در تهران اطبّا گفتند چون بیماری ریوی دارید باید سیگار را ترک کنید ایشان ابتدا به شوخی فرمود من این سینه را برای سیگار کشیدن می خواهم اگر سیگار نباشد سینه را می خواهم چه کنم؟؟ عرض کردند به هر حال برایتان ضرر دارد و واقعاً مضر است.
فرمود مضرّ است؟ عرض کردند بلی، فرمود دیگر نمی کشم یک «نمی کشم» کار را تمام کرد یک حرف و یک تصمیم یک مرد را بصورت یک مهاجر از عادت قرار داد(مجلّه نور علم شماره 10).

  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی