چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

عصا

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۱۶ ب.ظ

از انس، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: مگر عاجزید که عصایی بدست گیرید که ته آن آهنی باشد، که چون خسته شوید بر آن تکیه کنید، و به کمک آن از آب بگذرید، و موذیها را از سر راه برانید، و گزندگان را بکشید، و با درنده به جنگ و دفاع پردازید، و در بیابان بی نشان قبله قرار دهید (شاید مراد آن است که شاخص قرار داده شود که وقت به آن شناخته گردد).

و از آن حضرت (علیه السلام)، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: گرفتن عصا نشانه مؤمن و سنت انبیاء (علیه السلام) است.

ام سلمه گوید، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: با عصا راه رفتن تواضع است، و برای هر قدمی که با عصا راه رود هزار حسنه است و هزار درجه مقامش بالا رود.

از امیر مؤمنان (علیه السلام): هر که به سفری بیرون رود و عصایی با او باشد از چوب بادام تلخ، این آیه را بخواند: و لما توجه تلقاء مدین. . . ما نقول وکیل (76)، خداوند او را از هر درنده موذی و دزد متجاوز، و از هر جانور زهرآگین تا وقت بازگشت به خانه اش نگهدارد.

و نیز فرمود (صلی الله علیه و آله و سلم): عصا برداشتن فقر را می برد و شیطان نزدیک نمی سازد.

و پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر که دوست دارد زمین زیر پایش نرم و پیاده روی برای او آسان باشد، عصایی از چوب بادام تلخ بردارد.

و فرمود: عصا بردارید که از سنت برادرانم، پیامبران می باشد و بنی اسرائیل از خرد و بزرگ با عصا راه می رفتند، که در راه رفتن سر نخورند.

  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی