چراغ

بیژن شهرامی

چراغ

بیژن شهرامی

آن که شب های مرا مهتاب داد
روز اول گفت بابا آب داد

بایگانی

شعر بهار شیراز سروده مرحوم دکتر لطفعلی صورتگر

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۷ ب.ظ

                                         

" بهار شیراز"

هر باغبان که گل به سوی برزن آورد                                                   

شیراز را دوباره به یاد من آورد

آن جا که گر به شاخ گلی آرزوت هست                                               

گل چین به پیشگاه تو یک خرمن آورد

نازم هوای فارس که از اعتدال آن                                                

بادام بن شکوفه مه بهمن آورد

نوروز ماه ،‌ فاخته و عندلیب را                                                  

در بوستان، نواگر و بربط زن آورد

ابر هزار پاره بگیرد ستیغ کوه                                             

چون لشکری که رو به سوی دشمن آورد

من در کنار باغ  کنم ساعتی درنگ                                                 

تا دل نواز من خبر از گلشن آورد

آید دوان دوان و نهد بر کنار من                                             

آن نرگس و بنفشه که در دامن آورد

  • ع ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی